loading...
اینجا همه چی دونیه!!! 2
fap بازدید : 25 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

کشف مولکول اخلاق,اکسی‌توسین,هورمون تستوسترون

دانشمندان موفق به کشف مواد شیمیایی موجود در مغز شدند که می‌توانند بر میزان بخشندگی یا مغرور بودن شخص اثر بگذارند.
در سال‌های اخیر، دانشمندان به دنبال شناسایی نقش اکسی‌توسین بوده‌اند که "مولکول اخلاق" نیز لقب گرفته است.
در یک آزمایش تحت عنوان بازی اولتیماتوم، به یکی از دو شخص حاضر در نمونه موردی 100 دلار داده شد و به وی گفته شد که باید این مبلغ را با شخص دیگر تقسیم کند. چنانچه شخص دوم از این تقسیم ناراضی باشد می‌تواند از پذیرش آن امتناع ورزد، اما پس از این امتناع پول غیب می‌شود و هیچ‌کدام از آن‌ها به آن نمی‌رسند.
 پاول کاز، عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به همراه همکارانش صورت‌های مختلف این آزمایش را انجام دادند. در یکی از این آزمایشات اکسی‌توسین به شرکت‌کنندگان داده و مشخص شد که سهیم کردن دیگران توسط آن‌ها تا 80 درصد افزایش یافت.

fap بازدید : 16 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

دانشمندان اخیرا دریافته‌ اند که کلونی‌ های گیاهان دریایی ممکن است از گروه موجودات زنده کهن غول‌ پیکر با قابلیت گستردگی تا حدود ۱۶ کیلومتر تشکیل شده باشند که از سن بیش از ده‌ ها هزار سال برخورد هستند. گیاه مورد نظر Posidonia oceanica نام داشته که از طریق گل دادن یا تولید کلونهایی از خود تکثیر می‌شود. این امر می‌ تواند به ظهور موجوداتی منجر شود که بسیار بزرگ و کهن هستند.
این موجودات کلونال احتمالا قدیمی‌ ترین و بزرگ ترین نمونه‌ های حیات در جهان هستند. این در حالی است که قارچ عسلی Armillaria solidipes تا ۸٫۸ کیلومتر مربع و صنوبر لرزان (Populus tremuloides) تنها تا ۶ هزار تن رشد می‌کنند.

 قدیمی ترین موجود زنده,گیاهان دریایی

fap بازدید : 29 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

تعيين سن انسان با بزاق دهان

 

علاوه بر گذشت سال های عمر، عوامل محیطی نیز بر ساختار dna انسان تاثیر گذار هستند. حال، محققین با تحلیل الگوی ویژه ای از ساختار dna انسان، می توانند سن دقیق فرد را بیان كنند. تنها كافی است كه یك نمونه كوچك از بزاق دهان فرد تهیه شود و تحلیل های لازم بر روی الگوی نام برده صورت گیرد.

 

در واقع محققین با كمك گرفتن از ژن های الگوی نام برده، مدلی را پیشنهاد كردند كه می تواند سن فرد را بیان كند. جالب آنجاست كه گذشت سالیان از عمر فرد و همچنین تغییرات محیطی، بر روی دقت اندازه گیری این مدل تاثیر نمی گذارند و از زمان نمونه برداری از بزاق تا 5 سال دیگر می توان به صورت دقیق سن فرد را بیان كرد.

fap بازدید : 24 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

محل کشف تخم دایناسور,کشف تخم دایناسور

 

زمین شناسان در چچن روسیه فسیل‌هایی را کشف کرده اند که به تخم دایناسورهای منقرض شده ۶۰ میلیون سال پیش شباهت زیادی دارد.

 

مدیر تیم پژوهش های تاریخی یکی از دانشگاه های دولتی چچن در این باره می گوید: سرآغاز این پژوهش زمانی بود که یک گروه ساخت و ساز  جاده ای عملیات انفجاری انجام داده بودن که پس از اتمام عملیاتشان این فسیل های عجیب از دل سنگها بیرون آمد. پس از آن عملیات جستجوی ما شروع شده و تاکنون بیش از ۴۰ تخم دایناسور یافته ایم.

fap بازدید : 24 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

علت 100 ساله شدن , رازهای زندگی سالم

 

 

تحقیقات جدید محققان راز زندگی ۱۰۰ ساله را فاش کرده است، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه اجتماعی تر و خوش بین‌تر باشید بیشتر زندگی می‌کنید.

 

محققان در نتایج تحقیقات جدید خود نشان دادند که ویژگیهای شخصیتی چون اجتماعی بودن، خوش بین بودن، آسان گرفتن امور زندگی، لذت از خنده و فعال بودن در فعالیتهای مختلف می تواند نقش مهمی در طول عمل داشته باشد.

 

نیر بارزالی از کالج پزشکی آلبرت انیشتین طی بیانیه ای گفت: وقتی کار کردن با افراد صدساله را آغاز کردم فکر کردم که باید زمان طولانی را در مسیر این تحقیق سپری کنیم چرا که آنها افرادی بدخلق هستند، اما وقتی شخصیتهای ۲۴۳ نفر از افرادی را که ۱۰۰ سال سن داشتند را بررسی کردیم به ویژگیهایی رسیدیم که به طور واضح نشان دهنده رویکرد مثبت آنها نسبت به زندگی بود.

fap بازدید : 22 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

چند کلمه کلیدی

 

ستاره‌شناسان سیاره‌ای را که شرایط زندگی در آن وجود دارد، کشف کردند .

 

دانشمندان اعلام کردند که به تازگی سیاره‌ای را در خارج از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که دمای این سیاره نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است و دمای آن برای زیستن مناسب است.

 

محققان دابشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که این سیاره با نام «Gliese 581» سه برابر سیاره ما زمین است.

 

ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ “کک ” در هاوایی در طی ۱۱ سال مطالعه موفق به کشف این سیاره شده‌اند.

fap بازدید : 18 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

جلبک,لامپ جلبکی,چکونگی تامین انرژی از جلبک

یک طراح مجارستانی طرح مفهومی لامپ AlgaeBulb را ارائه کرده است که از انرژی سبز و رایگان حاصل از جلبک‌ها برای روشنایی محیط استفاده می‌کند.
جلبک پتانسیل بالایی برای استفاده بعنوان یک منبع انرژی سبز برخوردار است، اما در حال حاضر استفاده از این منبع نیازمند بکار بردن حجم زیادی جلبک است.
طرح لامپ جلبکی که توسط یک طراح مجارستانی ارائه شده است، سیستم نسبتا بزرگ کشت جلبکی را در مقیاس بسیار کوچک و در قالب یک لامپ عرضه کرده است که برای روشنایی دادن به محیط، به منبع انرژی برق خارجی نیاز ندارد.

fap بازدید : 24 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

مبتکران کلمبیایی کفی جدیدی برای کفش ها طراحی کرده اند که نه تنها می تواند راه رفتن را آسان و فشار وارد شده به پاشنه پا را کاهش دهد بلکه جان انسان را نیز نجات می دهد.

 

کفش ضد مین,کفش SaveOneLife,اختراع یک کفی کفش ضد مین

 

 این کفی کفش که  SaveOneLife  نام دارد، در واقع یک شناساگر پوشیدنی مین است که در کفش قرار می گیرد و وجود و موقعیت مین زمینی را در نزدیکی فرد، به او هشدار می دهد.

fap بازدید : 24 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

جستجوگران طلا شاید یک روز به جای بیلچه و الک، از ظرف‌های کشت میکرب استفاده کنند. در مقاله ای که به تازگی در نیچر منتشر شده، ادعا شده که یک گونه خاص از باکتری، قطعه‌های کوچک طلا ایجاد می‌کند تا به رشد آن در محلول‌های سمی این فلز گرانبها کمک کند.
فرانک ریت، میکروبیولوژیست دانشگاه آدلاید استرالیا که بر روی باکتری‌های پردازش کننده طلا تحقیق می‌کند، می‌گوید که روزی می‌توان از مولکولی که این باکتری استفاده می‌کند، برای گرداوری طلا از پسماند معادن استفاده کرد.
تقریبا ده سال پیش، ریت اولین شواهد قانع کننده را در مورد استفاده باکتری از ذرات طلا کشف کرد. در چندین سایت که هزاران کیلومتر از هم فاصله داشتند، او و گروهش یک باکتری به نام Cupriavidus mealliduran یافتند که در بیوفیلم‌هایی روی ذرات طلا زندگی می‌کردند. این باکتری طلای محلول را با گردآوری آن در نانو ذرات خنثی در داخل سلول خود، سم‌زدایی می‌کند؛ ریت و گروهش دهه گذشته را به بررسی چگونگی آن گذراندند، اما نتیجه نهایی خود را منتشر نکرده‌اند.

fap بازدید : 32 پنجشنبه 17 بهمن 1392 نظرات (0)

 

رمزدارکردن ویندوز,رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز,رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز7

BitLocker ابزاری است كه به كمك آن می‌توان داده‌های خود را در برابر تهدیدهایی مانند حمله هكرها، سرقت و یا گم شدن محافظت نمود. یكی از بهبودهای امنیتی ویندوز 7 كه تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد، ویژگیBitlocker است كه توسط رمزنگاری كل درایوهایی كه ویندوز و اطلاعات شما روی آن‌ها قرار دارد، تمامی اسناد و رمزهای عبور را امن‌تر می‌كند. فقط كافی است یك‌بار ویژگی BitLocker را فعال نمایید، بعد از آن تمامی اطلاعاتی كه روی آن درایو ذخیره می‌كنید به صورت خودكار رمز می‌شوند.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما وبلاگ اول ما بهتر است یا این وبلاگ تازه؟ از همه لحاظ
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 207
  • بازدید ماه : 474
  • بازدید سال : 1,707
  • بازدید کلی : 7,155