loading...
اینجا همه چی دونیه!!! 2
fap بازدید : 41 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (2)
 
 
اطلاعیه اول :  
 
توجه                                              توجه 
 
 
 
*دوستان عزیز*

 

کسانی که به جز این وبلاگ میخواهند با وبلاگ اصلی ما هم در ارتباط باشند لطفا وبلاگ http://www.fapma.blogfa.com را با نام (اینجا همه چی دونیه !!! 1) لینک کنند و به ان وبلاگ ما اطلاع دهید تا ما ان جا هم شما را لینک کنیم.

                                                    با تشکر

 
عکس وبلاگ اصلی ما
 
 
اطلاعیه دوم : 
 
درضمن باید به دوستان همیشگی خودمان اعلام کنم که وبلاگ دانلودی اینجا همه چی دونیه !!! هم تعطیل شد. 
 
تعطیل شد 
 
 
fap بازدید : 47 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (2)

 

هر کس در توان خودش اطلاع رسانی کنه؟
.
.
.
.
.
.
.
.
هشدار برای خواهران وبرادران مسلمان ... کسانی که تویوتا کمری مدلهای 2012-2013 دارند در بعضی تیپها دقت کنن زیر پای چپ کلمه الله به وضوح حک شده است.برای حفظ حرمت لفظ جلاله الله این پیام را تا میتوانید مجدد کنید. 
fap بازدید : 41 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

سیستم‌عامل اندروید, بنرهای تبلیغاتی, صفحات وب

مرورگر پیش‌فرض اندروید امکانات بسیار خوبی را برای وبگردی در اختیار شما قرار می‌دهد. اما وقتی بخواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید باید به فکر استفاده از مرورگرهای دیگری نیز باشید که در کنار امکانات مناسب، مصرف پهنای باند اینترنت شما را نیز به حداقل برسانند. برخی از این مرورگرها عبارت است از:

 

Chrome Beta: جدیدترین مرورگر گوگلی که برای ارتباطات اینترنتی توسط تلفن همراه بهینه‌ شده این مرورگر است. این مرورگر یک سرویس را پروکسی که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود مورد استفاده قرار‌می‌دهد و به کمک آن، اطلاعات درخواستی را فشرده کرده و به شما نمایش می‌دهد.

fap بازدید : 38 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ترفندهای وی چت, پیامهای صوتی وی چت

وی چت  - انقدر استقبال از وی چت توی ایران و البته همه جای دنیا زیاد شده که تصمیم گرفیم تا نکات و ترفندهایی که خیلی ها ازشون بی خبرند رو در قالب یک مطلب بیان کنیم و تعداد اونها به 10 تا میرسه البته فعلا ، چون این برنامه محبوب شبکه های اجتماعی روز به روز داره پیشرفت میکنه و خبرهای جدیدی ازش میشنویم.

 

نکات و ترفندهای وی چت:
1- پیامهایی که تلفن همراه شما را ستاره باران می کنند.

دو تا جمله توی وی چت هست که با تایپ اونها توی گوشی یا دستگاه طرف مقابل پر از ستاره و یا کیک تولد میشه .

fap بازدید : 39 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

آموزش واتس اپ, ترفندهای واتس آپ, نصب و فعالسازی واتس اپ

سوالات و مشکلات رایج کاربران

پیام های چت من به صورت ناگهانی  حذف شد!آیا امکان بازگرداندن پیام ها هست ؟
بله امکان آن وجود دارد. واتس اپ را ابتدا Uninstall کرده و مجددا install کنید. هنگامی که از شما پرسیده می شود که آیا مایل به بازگرداندن تاریخچه پیام هایتان هستید، yes را انتخاب کنید. حال پیام هایتان باید بازگردانده شده باشند.

 

شرح رفع مشکل :
واتس اپ whatsapp به صورت اتوماتیک هر 24 ساعت یکبار ، یک نسخه پشتیبان ( بکاپ ) از پیام های شما می گیرد و در مموری کارت شما در گوشی اندرویدیتان ذخیره می کند . برای بازگرداندن آخرین بکاپ اخیر گرفته شده ، شما باید ابتدا نرم افزار WhatsApp را Unistall کرده و سپس آن را مجددا نصب کنید . در طول مرحله نصب مجدد ، واتس اپ از شما می پرسد آیا می خواهید نسخه پشتیبان ذخیره شده بازگردانده شود ؟ که شما بله را انتخاب می کنید .

fap بازدید : 35 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

تلویزیون,تلویزیون جدید DesignLine

تلویزیونهای مدرن معمولا تا حد زیادی شبیه هم هستند؛ اما یک سازنده بزرگ لوازم الکترونیکی از نمایشگر جدیدی رونمایی کرده که به ادعای سازندگان، شناسایی آن در اتاق‌های پذیرایی مشکل خواهد بود.
تلویزیون جدید «DesignLine» شرکت فیلیپس به شکلی طراحی شده که در زمان عدم استفاده ناپدید می‌شود.

fap بازدید : 35 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

جواهرات هوشمند,گوشی هوشمند,کاربرد جواهرات هوشمند

یک شرکت انگلیسی دو نمونه اولیه جواهرات هوشمند خود را در به نمایش گذاشت.
زمانی که کاربر این ابزار را به گوشی هوشمند خود متصل می‌کند، جواهرات برای نشان‌دادن یک پیغام متنی، ایمیل یا دیگر پیام‌ها مرتعش شده، چشمک می‌زنند یا رنگشان را تغییر می‌دهند.

شرکت CSR مدعی است این سامانه‌ها برای ابزار پزشکی پوشیدنی نیز به ویژه زمانی که با حسگرها جفت‌ می‌شوند، کارآمد هستند. به طور مثال، یک دستبند یا گردنبند به کاربر در مورد ضربان بیش از اندازه‌ قلب یا پایین‌رفتن قند خونش هشدار می‌دهد و چنانچه این جواهرات به گوشی هوشمند وی متصل باشند، یک پیغام به طور خودکار به یکی از اعضای خانواده یا پرستار فرد ارسال می‌شود.
در حال حاضر اندازه باتری نمونه‌های اولیه این جواهرات، بزرگ‌ترین محدودیت آن‌ها اعلام شده، اما برای افراد با شرایط ویژه که به نظارت مکرر یا مداوم نیاز دارند، این نمونه‌ها جذاب خواهند بود.

منبع:isna.ir

fap بازدید : 46 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

پارچه حسی هوشمند,ویژگیهای پارچه هوشمند,کاربردهای پارچه هوشمند

یک شرکت فرانسوی پارچه جدیدی عرضه کرده است که می تواند وضعیت سلامت و میزان خستگی فرد را تحت نظر بگیرد. این پارچه که توسط شرکت Cityzen Sciences عرضه شده، جایزه ابتکارات بهداشت روزانه نمایشگاه CES 2014 را به خاطر ساخت پارچه حسی هوشمندی که میکرو حسگرهایی که در آن بافته شده، دریافته کرده است.


گیلبرت رویلون مدیر بخش بین المللی Cityzen Sciences می گوید این پارچه حسی هوشمند، گرمای بدن، میزان تنفس، ضربان قلب و همچنین حرکات فرد را از طریق GPS می خواند.

fap بازدید : 38 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

سلاح,ویژگیهای سلاحassault rifle,تفنگ ADS

نخستین سلاح تهاجمی (assault rifle) جهان با قابلیت شلیک در زیر آب  در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات امنیتی Interpolitex در مسکو رونمایی و معرفی شد.

 

سلاح تهاجمی ADS تفنگ خودکاری با قابلیت شلیک 800 گلوله در دقیقه زیر آب است.تفنگ ADS از قابلیت استفاده در خشکی و زیر آب برخوردار است و یک سیستم گازی مخصوص بر روی این تفنگ، امکان شلیک 800 گلوله در دقیقه در زیر آب را امکانپذیر می کند

fap بازدید : 25 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

کشف مولکول اخلاق,اکسی‌توسین,هورمون تستوسترون

دانشمندان موفق به کشف مواد شیمیایی موجود در مغز شدند که می‌توانند بر میزان بخشندگی یا مغرور بودن شخص اثر بگذارند.
در سال‌های اخیر، دانشمندان به دنبال شناسایی نقش اکسی‌توسین بوده‌اند که "مولکول اخلاق" نیز لقب گرفته است.
در یک آزمایش تحت عنوان بازی اولتیماتوم، به یکی از دو شخص حاضر در نمونه موردی 100 دلار داده شد و به وی گفته شد که باید این مبلغ را با شخص دیگر تقسیم کند. چنانچه شخص دوم از این تقسیم ناراضی باشد می‌تواند از پذیرش آن امتناع ورزد، اما پس از این امتناع پول غیب می‌شود و هیچ‌کدام از آن‌ها به آن نمی‌رسند.
 پاول کاز، عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به همراه همکارانش صورت‌های مختلف این آزمایش را انجام دادند. در یکی از این آزمایشات اکسی‌توسین به شرکت‌کنندگان داده و مشخص شد که سهیم کردن دیگران توسط آن‌ها تا 80 درصد افزایش یافت.

fap بازدید : 16 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

دانشمندان اخیرا دریافته‌ اند که کلونی‌ های گیاهان دریایی ممکن است از گروه موجودات زنده کهن غول‌ پیکر با قابلیت گستردگی تا حدود ۱۶ کیلومتر تشکیل شده باشند که از سن بیش از ده‌ ها هزار سال برخورد هستند. گیاه مورد نظر Posidonia oceanica نام داشته که از طریق گل دادن یا تولید کلونهایی از خود تکثیر می‌شود. این امر می‌ تواند به ظهور موجوداتی منجر شود که بسیار بزرگ و کهن هستند.
این موجودات کلونال احتمالا قدیمی‌ ترین و بزرگ ترین نمونه‌ های حیات در جهان هستند. این در حالی است که قارچ عسلی Armillaria solidipes تا ۸٫۸ کیلومتر مربع و صنوبر لرزان (Populus tremuloides) تنها تا ۶ هزار تن رشد می‌کنند.

 قدیمی ترین موجود زنده,گیاهان دریایی

fap بازدید : 29 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

تعيين سن انسان با بزاق دهان

 

علاوه بر گذشت سال های عمر، عوامل محیطی نیز بر ساختار dna انسان تاثیر گذار هستند. حال، محققین با تحلیل الگوی ویژه ای از ساختار dna انسان، می توانند سن دقیق فرد را بیان كنند. تنها كافی است كه یك نمونه كوچك از بزاق دهان فرد تهیه شود و تحلیل های لازم بر روی الگوی نام برده صورت گیرد.

 

در واقع محققین با كمك گرفتن از ژن های الگوی نام برده، مدلی را پیشنهاد كردند كه می تواند سن فرد را بیان كند. جالب آنجاست كه گذشت سالیان از عمر فرد و همچنین تغییرات محیطی، بر روی دقت اندازه گیری این مدل تاثیر نمی گذارند و از زمان نمونه برداری از بزاق تا 5 سال دیگر می توان به صورت دقیق سن فرد را بیان كرد.

fap بازدید : 24 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

محل کشف تخم دایناسور,کشف تخم دایناسور

 

زمین شناسان در چچن روسیه فسیل‌هایی را کشف کرده اند که به تخم دایناسورهای منقرض شده ۶۰ میلیون سال پیش شباهت زیادی دارد.

 

مدیر تیم پژوهش های تاریخی یکی از دانشگاه های دولتی چچن در این باره می گوید: سرآغاز این پژوهش زمانی بود که یک گروه ساخت و ساز  جاده ای عملیات انفجاری انجام داده بودن که پس از اتمام عملیاتشان این فسیل های عجیب از دل سنگها بیرون آمد. پس از آن عملیات جستجوی ما شروع شده و تاکنون بیش از ۴۰ تخم دایناسور یافته ایم.

fap بازدید : 24 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

علت 100 ساله شدن , رازهای زندگی سالم

 

 

تحقیقات جدید محققان راز زندگی ۱۰۰ ساله را فاش کرده است، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه اجتماعی تر و خوش بین‌تر باشید بیشتر زندگی می‌کنید.

 

محققان در نتایج تحقیقات جدید خود نشان دادند که ویژگیهای شخصیتی چون اجتماعی بودن، خوش بین بودن، آسان گرفتن امور زندگی، لذت از خنده و فعال بودن در فعالیتهای مختلف می تواند نقش مهمی در طول عمل داشته باشد.

 

نیر بارزالی از کالج پزشکی آلبرت انیشتین طی بیانیه ای گفت: وقتی کار کردن با افراد صدساله را آغاز کردم فکر کردم که باید زمان طولانی را در مسیر این تحقیق سپری کنیم چرا که آنها افرادی بدخلق هستند، اما وقتی شخصیتهای ۲۴۳ نفر از افرادی را که ۱۰۰ سال سن داشتند را بررسی کردیم به ویژگیهایی رسیدیم که به طور واضح نشان دهنده رویکرد مثبت آنها نسبت به زندگی بود.

fap بازدید : 22 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

چند کلمه کلیدی

 

ستاره‌شناسان سیاره‌ای را که شرایط زندگی در آن وجود دارد، کشف کردند .

 

دانشمندان اعلام کردند که به تازگی سیاره‌ای را در خارج از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که دمای این سیاره نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است و دمای آن برای زیستن مناسب است.

 

محققان دابشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که این سیاره با نام «Gliese 581» سه برابر سیاره ما زمین است.

 

ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ “کک ” در هاوایی در طی ۱۱ سال مطالعه موفق به کشف این سیاره شده‌اند.

fap بازدید : 18 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 

جلبک,لامپ جلبکی,چکونگی تامین انرژی از جلبک

یک طراح مجارستانی طرح مفهومی لامپ AlgaeBulb را ارائه کرده است که از انرژی سبز و رایگان حاصل از جلبک‌ها برای روشنایی محیط استفاده می‌کند.
جلبک پتانسیل بالایی برای استفاده بعنوان یک منبع انرژی سبز برخوردار است، اما در حال حاضر استفاده از این منبع نیازمند بکار بردن حجم زیادی جلبک است.
طرح لامپ جلبکی که توسط یک طراح مجارستانی ارائه شده است، سیستم نسبتا بزرگ کشت جلبکی را در مقیاس بسیار کوچک و در قالب یک لامپ عرضه کرده است که برای روشنایی دادن به محیط، به منبع انرژی برق خارجی نیاز ندارد.

fap بازدید : 24 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

مبتکران کلمبیایی کفی جدیدی برای کفش ها طراحی کرده اند که نه تنها می تواند راه رفتن را آسان و فشار وارد شده به پاشنه پا را کاهش دهد بلکه جان انسان را نیز نجات می دهد.

 

کفش ضد مین,کفش SaveOneLife,اختراع یک کفی کفش ضد مین

 

 این کفی کفش که  SaveOneLife  نام دارد، در واقع یک شناساگر پوشیدنی مین است که در کفش قرار می گیرد و وجود و موقعیت مین زمینی را در نزدیکی فرد، به او هشدار می دهد.

fap بازدید : 24 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

جستجوگران طلا شاید یک روز به جای بیلچه و الک، از ظرف‌های کشت میکرب استفاده کنند. در مقاله ای که به تازگی در نیچر منتشر شده، ادعا شده که یک گونه خاص از باکتری، قطعه‌های کوچک طلا ایجاد می‌کند تا به رشد آن در محلول‌های سمی این فلز گرانبها کمک کند.
فرانک ریت، میکروبیولوژیست دانشگاه آدلاید استرالیا که بر روی باکتری‌های پردازش کننده طلا تحقیق می‌کند، می‌گوید که روزی می‌توان از مولکولی که این باکتری استفاده می‌کند، برای گرداوری طلا از پسماند معادن استفاده کرد.
تقریبا ده سال پیش، ریت اولین شواهد قانع کننده را در مورد استفاده باکتری از ذرات طلا کشف کرد. در چندین سایت که هزاران کیلومتر از هم فاصله داشتند، او و گروهش یک باکتری به نام Cupriavidus mealliduran یافتند که در بیوفیلم‌هایی روی ذرات طلا زندگی می‌کردند. این باکتری طلای محلول را با گردآوری آن در نانو ذرات خنثی در داخل سلول خود، سم‌زدایی می‌کند؛ ریت و گروهش دهه گذشته را به بررسی چگونگی آن گذراندند، اما نتیجه نهایی خود را منتشر نکرده‌اند.

fap بازدید : 32 پنجشنبه 17 بهمن 1392 نظرات (0)

 

رمزدارکردن ویندوز,رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز,رمز دار کردن اطلاعات در ویندوز7

BitLocker ابزاری است كه به كمك آن می‌توان داده‌های خود را در برابر تهدیدهایی مانند حمله هكرها، سرقت و یا گم شدن محافظت نمود. یكی از بهبودهای امنیتی ویندوز 7 كه تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد، ویژگیBitlocker است كه توسط رمزنگاری كل درایوهایی كه ویندوز و اطلاعات شما روی آن‌ها قرار دارد، تمامی اسناد و رمزهای عبور را امن‌تر می‌كند. فقط كافی است یك‌بار ویژگی BitLocker را فعال نمایید، بعد از آن تمامی اطلاعاتی كه روی آن درایو ذخیره می‌كنید به صورت خودكار رمز می‌شوند.

fap بازدید : 28 پنجشنبه 17 بهمن 1392 نظرات (0)

صرف نظر از اینکه دسکتاپ از نظر فنی برای چه استفاده‌ای بهتر است، ما اغلب ترجیح می دهیم برای نمایش دادن تصویر پس زمینه زیبایی که انتخاب کرده‌ایم و یا گجت‌های ویندوزی از شلوغ کردن دسکتاپ خود بپرهیزیم.

برای دسترسی آسان به موارد پر استفاده در ویندوز نظیر برنامه‌های کاربردی روش‌های زیادی وجود دارد. مثلاً انتخاب برنامه از منوی استارت و یا استفاده از برنامه‌هایی که برای اجرای سایر برنامه‌ها، کلید میانبر ایجاد می‌کنند. اما ساده‌تر از همه این‌ها اشاره و کلیک کردن بر روی میانبر آن برنامه است.

با این توصیفات، توصیه ما دگرگون کردن دسکتاپ شما با روش‌های بسیار ساده است. چرا ما یک پوشه روی دسکتاپ خود ایجاد نکنیم و همه میانبرهای مهم خود را درون آن قرار ندهیم؟! اجازه بدهید به شما برنامه قابل حملی را معرفی کنیم که جمع‌آوری شرتکات های شما را بسیار آسان می‌کند.

fap بازدید : 27 پنجشنبه 17 بهمن 1392 نظرات (0)

 

پاورپوینت, آفیس 2013

همان‌طور كه می‌دانید هنگام بارگذاری و اجرای هریك از نرم‌افزارهای مجموعه آفیس همچون WordوExcel صفحه‌ای برای كاربران نمایش داده می‌شود كه شامل نام نرم‌افزار مورد نظر و یك نماد گرافیكی مربوط به آن نرم‌افزار است. اگر از نسخه جدید آفیس یعنی آفیس 2013 استفاده كرده باشید، متوجه شده‌اید كه این مجموعه نرم‌افزاری یك صفحه  را نیز پس از اجرای نرم‌افزارها برای شما نمایش می‌دهد.

fap بازدید : 22 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

معرفی رشته مهندسی اپتیک و لیزر

 

 

مهندسی اپتیک ولیزر: اپتیک شاخه ای از علم فیزیک است که به مطالعه رفتار و خواص نور مرئی، مادون قرمز و فرابنفش می پردازد و دربسیاری از علوم (ستاره شناسی، مهندسی، پزشکی، عکاسی و...)کاربرد دارد. لیزر نیز به دلیل خواص متمایزش نقش بسيار مهمي در افزايش توليدات صنعتي، گسترش ارتباطات و پيشرفت صنعت چاپ و پزشکی دارد. در رشته مهندسی اپتیک و لیزر دانشجویان با انواع لیزر و اپتیک و کاربردهای آنها، اسپکتروسکوپی لیزری(اندازه گیری طول موج و فرکانس)، فن آوری ساخت قطعات اپتیکی و...آشنا می شوند و قادر به طراحی و ساخت تجهیزات اپتیکی و لیزری مورد نیاز در زمینه های مختلف باشند.

fap بازدید : 19 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

معرفی رشته تکنولوژی شیلات

 

دیباچه: امروزه با توجه به نرخ رشد جمعیت، ضروری است که قسمت عظیمی از کمبود پروتئین را از بخش شیلات تأمین نمود؛ یعنی باید از منابع آبی داخلی و آب‌های آزاد استفاده مطلوب کرد و به پرورش و صید آبزیان و عمل‌آوری فرآورده‌های ماهی پرداخت. این کار نیاز به متخصصان کارآزموده‌ای دارد که با علوم مختلف بیولوژی جانوری، گیاهی و اکولوژی دریایی به عنوان منابع اصلی و زیربنایی شیلات آشنا باشند و نحوه تکثیر و پرورش آبزیان و مسائل مربوط به صید و صیادی و فرآورده‌های آبزیان را بدانند.رشته تکنولوژی شیلات به منظور اجرای همین امر مهم ایجاد شده است.

fap بازدید : 23 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

معرفی رشته امورگمرکی

دیباچه: نقش مهم و حساس گمرک در حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و اجرای مطلوب سیاست‌های تجارت خارجی ایجاب می‌کند که نیروی انسانی سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران با گذراندن دوره‌های آموزشی عالی،‌ دانش و تجربه مورد نیاز گمرک را برای توانایی انجام وظایف محوله و کارآیی مطلوب کسب نمایند. دوره کاردانی امور گمرکی با برنامه‌ای که پاسخگوی نیازهای روز جامعه گمرکی جمهوری اسلامی ایران است، می‌تواند کادر کارآمد و ورزیده گمرکی را در بخش دولتی و بخش خصوصی تربیت کند. در واقع هدف این دوره تربیت افرادی است که بتوانند قسمتی از نیروی انسانی مورد نیاز بخش دولتی را به ویژه در ارتباط با اجرای قانون امور گمرکی و آئین‌نامه اجرایی آن،‌مقررات صادرات و واردات و دیگر قوانین و مقررات مرتبط با گمرک تأمین‌کنند.

fap بازدید : 22 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

معرفی رشته مهندسی پزشکی

 

دیباچه: سال 1983 اولین بیمار، تحت عمل جراحی پیوند قلب مصنوعی قرار گرفت و 192 روز زنده ماند. سال 1988 تلمبه تنظیم کننده قلب ساخته شد.سال 1993 اولین پای الکتریکی ساخته شد. پایی که با استفاده از سیستم بادی و کنترل‌های ریزپردازنده، سرعت قدم زدن فرد را دریافته و محفظه‌های بادی خود را به نحوی تنظیم می‌کند که به طور طبیعی به جلو عقب حرکت کرده و مانع از لنگیدن فرد می‌شود. و اکنون دانشمندان مهندسی پزشکی به یاری متخصصان رشته‌های مرتبط تلاش می‌کنند تا چشم مصنوعی، کلیه مصنوعی یا رگ مصنوعی را اختراع کنند.البته علم مهندسی پزشکی به ساخت اعضای مصنوعی مکانیکی یا الکتریکی محدود نمی‌شود بلکه حیطه این علم بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر می‌باشد.در کشورهای غربی،‌ مهندسی پزشکی علمی حیاتی است تا جایی که بدون آن،‌علم پزشکی نمی‌تواند کاری انجام دهد. برای مثال یک پزشک جراح بدون تجهیزات اتاق عمل واقعاً فلج است. یا بسیاری از معاینات پزشکی بدون استفاده از تجهیزات پزشکی امکان‌پذیر نیست. در ضمن باید توجه داشت که هدف مهندسی پزشکی تنها تجهیزات پزشکی نیست بلکه ابعاد این رشته بسیار وسیع‌تر است. در این میان می‌توان به نقش این علم به عنوان پل ارتباطی بین مهندسی و پزشکی اشاره کرد؛ این علم تلاش می‌کند تا مهندسین بتوانند از ایده‌های پزشکی استفاده کنند چون خیلی از روش‌هایی که در مهندسی جا افتاده است مثل شبکه عصبی یا سیستم فازی با الگو برداری از سیستم‌های بیولوژیکی ایجاد شده است.

fap بازدید : 55 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

رشته mba , گرایش های رشته mba

مقدمه

 

توسعه بر مبنای هر کدام از الگو های موجود، بدون توجه و در اختیار گرفتن یک فرآیند برنامه ریزی شده و مدیریت شده امری محال و غیر ممکن است.

 

بهینه سازی استانداردهای زندگی در جامعه و کار در سازمان مستلزم بهبود و ارتقاء کیفیت مدیریت در سازمان های اقتصادی و اجتماعی است. و برای رسیدن به چنین موقعیتی ناچار از بهینه سازی و اصلاح ساختار بینشی، دانشی و عملی در مقوله مدیریت هستیم تا بتوانیم بهره وری را افزایش دهیم و از ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات موجود کالا و خدمات بیشتری را تولید نماییم و موقعیت های اقتصادی بیشتر و بهتری را برای کشور یا سازمان خود فراهم سازیم.

fap بازدید : 27 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

سستی اعصاب , ضرب المثل ایرانی , دنیای ضرب المثل

این مثل به صورت شغال مردگی و خود را به شغال مردگی زدن هم اصطلاح می­شود کنایه از افرادی است که ظاهرا خود را کوچک و مظلوم وانمود می­کنند ولی در باطن آن چنان نیستند.

 

ضرب المثل شغال مرگی از آن­جا ناشی شده است که گاهگاهی روستاییان از اذیت و آزار شغال که به مرغان و پرندگان اهلی حمله می­کند به ستوه می­آیند و در سر راهش تله میگذارند تا در تله می­افتد و روستاییان به قصد کشت او را می­زنند.

fap بازدید : 21 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

گوشت شتر قربانی, داستان ضرب المثل, ظلم و ستم

تجاوز تعدی به حقوق دیگران را در عرف اصطلاح ظلم و ستم می خوانند ولی هرگاه این تجاوز به صورت چپاول و تاراج انجام پذیرد فی المثل اموال افراد ضعیف یا جمعیت و یا مثال دولت را آن چنان به یغما ببرند که نه از تاک و نه از تاک نشان اثری باقی بماند، در این صورت اصطلاحاً گفته می شود:«مگر گوشت شتر قربانی است.»

 

باید دید گوشت شتر قربانی چه خواص و مزایایی داشته که به صورت ضرب المثل در آمده است.
عید قربان یا عید اضحی یادگار حضرت ابراهیم خلیل و تصمیم وی در قربانی کردن فرزندش حضرت اسماعیل است که به فرمان الهی گوسفندی را به جای اسماعیل قربانی کرد.

fap بازدید : 47 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

به خاک سياه نشاندن, عبارت مثلی, داستان ضرب المثل

عبارت مثلی بالا کنایه از بدبختی و بیچارگی است که در وضعی غیر متقربه دامنگیر شود و آدمی را از اوج عزت و شرافت به حضیض مذلت و افلاس و مسکنت سرنگون کند و مال و منال و دار و ندار را یکسره به زوال و نیستی کشاند. در چنین موردی تنها عبارتی که می تواند وافی به مقصود و مبین حال آن فلک زده واقع شود این است که اصطلاحا گفته شود:« فلانی به خاک سیاه نشسته» و یا به عبارت دیگر:« فلانی را به خاک سیاه نشانده اند.»

fap بازدید : 28 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

شراب , جام شراب خواری ,ضرب المثل ایرانی

عبارت بالا از مصطلاحات باده خواران و میگساران است که چون به اقتضای مجلس انبساط خاطری دست دهد و هوس نوشیدن باده کنند، به ساقی مجلس اشارتی کرده می گویند: اشکی بریز و یا به اصطلاح دیگر، اشک چشمی بریز، که مقصود از اشک همان باده و شراب است و البته به مقدار کم- نه زیاد- از ساقی و جام گردان مجلس مطالبه می شود تا به دنباله باده گساری قطع نشود و نشاط خاطر از این رهگذر تشدید گردد.

fap بازدید : 22 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

حافظه کامپیوتر, اولترابوک, هارددیسک‌

بررسی مشاغل مختلف و رایانه‌هایی که برای هر شغلی مناسب است

نوع کاربرد و شغل مهم‌ترین عاملی است که در زمان خرید یک سیستم جدید مطرح می‌شود و سرانجام باعث خواهد شد بودجه در نظر گرفته شده به شکل بهتری هزینه شود و نتیجه نهایی کاربردی‌تر باشد.

 

بدون هیچ توضیح اضافی، سراغ مشاغل و کاربردهای گوناگون خواهیم رفت. با توجه به شغل مخاطبانی که با ما تماس گرفته اند، به بررسی پنج نمونه از مشاغلی پرداختیم که البته می‌تواند دسته‌بندی تمام مشاغل موجود در بازار را هم دربر گیرد. به طور قطع می‌توان از این سیستم‌ها در کاربرد‌های مشابه دیگر نیز بهره برد.

fap بازدید : 34 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

دوربین مدار بسته, صفحه‌نمایش, میکرورایانه

‌وسایل مورد نیاز:

1‌ـ میکرو رایانه رازبری پای (Raspberry Pi) مدل A یا B ‌

2ـ‌ یک واحد اتصال (پایانه) دوربین رازبری پای

3‌ـ‌ یک کیس رازبری پای دارای محل اتصال دوربین

4‌ـ ‌یک کارت حافظه SD حاوی نرم‌افزار روزآمد رازبین

Raspbian) 5‌)ـ‌ یک صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید و اتصال شبکه برای انجام تنظیمات نرم‌افزار

fap بازدید : 24 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

تغییر رنگ‌ها در پاورپوینت,ترفندهای پاورپوینت

پس از جستجوی طولانی در سایت‌های مختلف، عکس موردنظرتان را برای استفاده در پاورپوینت انتخاب کرده‌اید، اما رنگ آن با دیگر رنگ‌های موجود در اسلاید پاورپوینت شما مطابقت ندارد؟ آیا می‌دانید با استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت و بدون نیاز به ابزارهای جانبی همچون فتوشاپ می‌توانید رنگ موضوعات را تغییر دهید؟ با استفاده از این قابلیت می‌توانید براحتی رنگ موضوعات را به رنگ‌های دلخواه خود تغییر دهید.

fap بازدید : 35 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

 ترفندهای کامپیوتری, اموزش کامپیوتر

درگاه اتصال یواس‌بی با پا به میدان گذاشتن حدود 18 سال پیش جهشی عظیم در صنعت رایانه‌های دسکتاپ ایجاد کرد. این درگاه اتصال با آسان کردن الصاق شدن گجت‌های مختلف به رایانه‌ها، به سرعت، استانداردهای رقیب بسیاری را از سر راه خود کنار زد؛ اما سرعت انتقال داده استاندارد یواس‌بی اصلی چندان زیاد نبود.

fap بازدید : 28 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

ارسال هرزنامه, نرم افزار امنیتی

متخصصان امنیت و کاربران حرفه ای، همیشه روتکیت ها را به عنوان یک تهدید بزرگ در نظر می گیرند و در صدد مقابله با آنها هستند. اما کاربران عادی که شاید اطلاعات کافی در زمینه امنیت نداشته باشند، یا اصلا این روتکیت ها را نمی شناسند و یا در صورت شناخت نسبی نیز راه های مقابله با آنها را نمی دانند.

اما به صورت ساده باید گفت که روتکیت یک بدافزار است که توانایی مخفی سازی خود و فعالیتش هایش را در سیستم هدف دارد. ممکن است شما هم در حال حاضر به یک روتکیت آلوده باشد و روح تان هم خبر نداشته باشد. روتکیت ها هر روز قدرتمندتر و ناشناس تر می شوند. در واقع این کار را نویسندگان آنها با کشف روش های جدید انجام می دهند. این روش ها نیز در سایت های زیرزمینی به فروش گذاشته می شوند. تا جایی که دولت ها نیز به مشتریان آنها تبدیل شده اند. در هر صورت داشتن آگاهی نسبت به این نوع از بدافزارها می تواند به شما کمک شایانی در جهت تشخیص و مقابله با آنها بکند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در جهت شناخت، شناسایی و مقابله با روتکیت ها به شما ارائه دهیم…..

fap بازدید : 25 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

 مودم وایرلس, مودم adsl, اینترنت وایرلس

این روزها، با توجه به موقعیت های محیطی و شغلی افراد استفاده از سرویس های «وایرلس» بسیار شایع شده است. ولی مشکلی که گاهی اوقات کاربران را نگران می کند اُفت شدید سرعت میباشد. البته دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد، از جمله نویزهای محیطی و مشکلات زیرساختی مناطق تحت پوشش.

fap بازدید : 25 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

آلوورا

نام آلوورا در لغت به معنای ماده تلخ درخشان می باشد که از کلمه عربی آلوئه بر گرفته میباشد آلوورا در ایران به نام صبر زررد مشهور است آلوورا چنان خواص چشمگیر ومتعددی داردکه نامها والقاب زیادی از قبیل : گیاه درمانگر، گیاه سوختگی ، دکتر گلدنی ، گرزبهشتی را به خود تخصیص داده است .

 

این گیاه بومی آفریقای شمالی است اما در مناطق خشک- گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان، هم به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می کنند.

fap بازدید : 26 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

 

سرکه

غوره که میوه ی سبز رنگ نارس انگور است دارای طعم ترش می باشد. غوره دارای اسیدهای آلی مانند: اسید مالیک، اسید فرمیک، اسید سوکسینیک(Succinique Acid)، اسید اگزالیک، اسید گلوکولیک(Glucolique Acid) و قند می باشد.

fap بازدید : 18 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

خواص درمانی گوجه‌ سبز

فصل بهار با نوبرانه‌های گوجه ‌سبز همراه است. متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد.


فصل بهار با نوبرانه‌های گوجه ‌سبز همراه است، گرچه قیمت آن گران است اما متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد. گوجه‌سبز به صورت تازه و پخته درخورش‌ها مصرف می‌شود.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما وبلاگ اول ما بهتر است یا این وبلاگ تازه؟ از همه لحاظ
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 247
  • بازدید ماه : 514
  • بازدید سال : 1,747
  • بازدید کلی : 7,195